سلام Bruss Lee
از اینكه فعالانه در مورد زندگیت پیگیر هستی خوشحالم.
من صحبت دوستان را در مورد ازدواج تصدیق می كنم. اما چند نكته:
یكم :
ازدواج یك مجموعه نیازهایی را از انسان پاسخگو هست از جمله نیاز جنسی...، پس اینكه كسی در پی پاسخ به این نیازش از طریق ازدواج باشد هیچ عیبی ندارد بلكه قابل تحسین نیز هست. اما نكته مهم اینه كه علاوه بر این نیاز سایر نیازمندیها هم در نظر گرفته شود. مثل نیاز به استقلال
دوم:
توانایی و پتانسیل لازم برای برآورد كردن هر نیازی مهم هست.
نیاز به غذا یك نیاز اساسی هست ، اما با سلام و صلوات و صرفا توكل حل نمی شود. باید یك حركتی كرد،‌ یك برنامه ای ریخت و یك فكری كرد تا لوازم تهیه غذا فراهم شود.
نیاز به متاهل بودن هم از این قاعده مستثنی نیست. دقت فرمایید شما وقتی فعالیت پدرتان را می بینید كه از صبح تا شب زحمت می كشد،‌ كمی نگران می شوید كه شاید فعلا این توانایی را نداشته باشید. در واقع این توانایی را دارید اما آنقدر این نیاز به تاهل را احساس نكرده اید كه این توانایی شما به فعلیت برسد.
یعنی: جدا از سن و مسائل مالی و ....، شما نیاز هست قبل از اینكه اقدام به ازدواج بكنید حداقل از خط صفر یك قدم جلوتر رفته باشید.
یعنی زمینه شغلی ، كاری و ... را حداقل به صورت موقت فراهم كرده باشید و به یك تولید كنندگی حداقلی برسید. نه اینكه تاكید روی مسائل مالی داشته باشیم. بلكه می خواهیم ببینیم اهل حركت و تلاش و قبول مسئولیت شده اید یا نه ؟
در واقع مطرح كردن مسائل اقتصادی از نظر یك روانشناس و مشاور بهانه ای هست تا میزان استقلال ، مسئولیت پذیری، اجتماعی بودن، و شجاعت یك فرد را اندازه بگیرد و چون تمام اینها در ازدواج تاثیر مستقیم و مهمی دارد، نمی توان از آنها صرفنظر كرد.
پس سن، مسائل اقتصادی ، شغل ، مسكن و ... معیارهایی هست تا خصوصیات لازم برای ازدواج در او بررسی شود.

الحمد الله شما از نظر آگاهی و ذهنی توانایی های زیادی دارید. برای اینكه خودتان را در بوته آزمایش و عمل هم امتحان كنید، قبل از هر گونه اقدام جهت خواستگاری یا ازدواج یا حتی مطرح كردنش ، استقلال و مسئولیت پذیری خود را از طریق دنبال كردن یك كار و انجام آن نشان بده.
یا اینكه قدرت تحمل و صبر در برابر نیاز (كه یك معیار مهم در ازدواج هست) را با عدم مطرح كردن ازدواج تا پایان تحصیلات و پیدا كردن كار به اثبات برسان.