سلام sulfur99
ضمن تشكر و اعتمادی كه به همدردی داشتید و موضوع خود را مطرح كردید.
چند نكته میگویم، لطفا اینها را مطالعه نكن و بگذر، یادداشت كن و سعی كن روزی نیم ساعت روی آنها فكر كنی و مثالهایش را در زندگی خود بیابی

یكم:‌ اول باید بین یك عشق بی هوس و همبستری و ازدواج ، تفاوت بگذاری.
روی لینكهای ذیل كلیك كن تا مفهوم این بند برایت روشن بشه
اثر نیاز جنسی بر رفتار

اگر شرایط ازدواج ندارید.........(دمیدن در تنور احساسات ممنوع)...

نقش عشق و عقل در ازدواج

روانشناسی عشق

تفاوت عشق و هوس (در رابطه دختر و پسر یا ازدواج)

دوم: چون خوشبختانه یا متاسفانه یك بار به دنیا می آئیم و یكبار زندگی می كنیم فرصت نداریم همه چیز را تجربه كنیم. چون ممكنه تا آخر خط برویم و ببینیم اشتباه هست و دیگر نمی توانیم برگردیم به سالهای نخست و تغییری ایجاد كنیم. لذا به شما توصیه می كنم به انجمن مشاوره ازدواج بروید و كم كم همه پرسشها و پاسخها را مطالعه كنید.(چون مسئله ای كه عنوان كردی در پی خود انواع این مشكلات را می تواند ایجاد كند مثل : مشكل با خانواده دختر، مشكل با خانواده خودت، مشكل با دختر، مشكل با خودت و .....) در واقع احساساتی كه هم اكنون در شما شروع به شعله ور شدن هست،‌قبلا جنگل روانی بسیاری را سوزانده است. برای پیشگیری از آتش سوزی احتمالی ،‌بهتر است قبل از اینكه دیر شود، سرنوشت رهروان این مسیر را ببینی

سوم: برای هر كاری وقتی و شرایطی هست، كسانی كه مكان و زمان و مرحله سنی خود را قاطی می كنند ، موجب می شود كه هم وظایف دوران نوجوانی را كه كسب علم و مهارت و تخصص هست را به خاطر احساسات انفجاری از دست بدهند و از طرفی در زمان ازدواج نیز به خاطر اینكه مقدمات ازدواج را در دوران نواجوانی به دست نیاورده اند،‌به زمین و زمان دشنام می گویند.
به هر حال شما نیاز نیست مكررا صحنه های احساسی خودت و او را به یاد بیاوری و درگیر انفجار احساسات شوی و درگیری های خانواده های طرفین و مشكلات خاص خودش را داشته باشی.، بلكه نیاز داری كه در مورد ازدواج (از الف تا ی)،‌مهارت و آگاهی پیدا كنی.



اعضاء این سایت كه گاهی خودشان رنج عدم این آگاهی را كشیده اند،‌ صدها ساعت وقت و انرژی گذاشته اند كه شاید كسی مثل شما ،‌دقیقا در چاهی نیفتد كه آنها افتاده اند. لذا مقالات و مطالب ارزنده ای در بخش مقالات آموزشی ازدواج قرار داده اند كه گنجینه عظیمی برای همه ماست. لذا شما می توانید وقتتون را تنظیم كنید و به مرور آنها را مطالعه فرمائید و كم كم به كار گیرید.
مقالات و مطالب آموزشی در مورد ازدواج

گلچینی از مقالات مشاوره ازدواج

چهارم: حالا كه شرایط ازدواج را نداری ، سعی كن با مطالعه این مسیر اطلاعات خود را كامل كنی، شاید با بالا رفتن علم و تجربه ات ،‌خودت نیز نظرت تغییر كند،‌و اگر تغییر نكرد،‌حداقل مستحكم و همه جانبه به زندگی نگاه خواهی كرد.
لزوم مشاوره و آموزشهای پیش از ازدواج

اگر چنین هستید صبر كنید ازدواج نكنید

خلاصه:
داروی بسیار تلخ،‌گزنده ،‌بدطعم و معجزه آسایی كه درمان و راه حل توست،‌ صرفا فراموش كردن این موضوع در حال حاضر هست. (و اتفاقا متاسفانه پیشاپیش مكررا قید كرده ای این راه را نمی روی، ) و لی فرصت كافی برای افزودن مهارتها و فراگیری دانش همسرگزینی داری و این فرصت همیشه برای هر كس مهیا نیست.

تبصره: با توجه به پست اولت و پست آخر یعنی شماره 7 كه یكباره تغییر موضع دادی، متاسفانه به مشكلت خوشبین نیستم. معمولا افرادی كه چنین پرانرژی در مسائل احساسی وارد می شوند، به هیچ وجه مسائل منطقی را نمی پذیرند. به هر حال اگر مردانه سریعتر تصمیم نگیری، به زودی تاپیك های زیادی از این تالار را اشغال می كنی و ناله های فراوانی خواهی سر داد.