به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

Threaded View

  1. #1
    ((( مشاور خانواده ))) آغازکننده

    آخرین بازدید
    امروز [ 12:04]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,411
    امتیاز
    286,450
    سطح
    100
    Points: 286,450, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,556

    تشکرشده 37,042 در 6,993 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    * با آقایی که همه جور رابطه ای با من داره ولی طالب ازدواج نیست چه کن


    با سلام به خدمت مشاور عزيز من دختری 26 ساله و دارای مدرک کارشناسی حسابداری ، منشی يک شرکت مهندسی هستم چند ی پيش دنبال کار می گشتم در روزنامه يک آگهی منشی در بازار بود وقتی زنگ زدم گفتند حقوق 250000 تومان در ماه يه کسی که روابط عمومی خوبی داشته باشه من رفتم و محل کار را ديدم و گفتم من تصميم می گيرم و خبر می دم و اون دفتر برای يک پسر جوان بود و در همين حين اون چند بار به من زنگ زد اولش من تعجب کردم که پسری مغروری بود بعد به من گفت از کی ميايي سر کار بالاخره من رفتم تقريباً دو يا سه روز اونجا بودم عصرها وقتی مي اومد دوست داشت پيش من بشينه و آخرش به من گفت من قصد ازدواج با تو دارم يه روز اومد منو بغل کنه که من نزاشتم و گريه کردم و بدون اينکه پولی بابت کارم بگيرم اونجا رو ترک کردم بعدش اون دوباره به من زنگ زد اون يک بار ازدواج کرده و طلاق گرفته می گه دختره ديد من از لحاظ مالی اوضاعم خوب نبود طلاق گرفت خلاصه با هم دوست شديم اون گفت من دوست دارم اندام زنمو قبل ازدواج ببينم بالاخره ما با هم با زور اون رابطه پيدا کرديم و هر موقع قرار می زاشتم اون اين کار را می کرد. من چون فوق العاده به نماز علاقه دارم بعد از اين همش با اون دعوا می کردم و وقتی می اومدم خونه عذاب وجدان داشتم ، يک بار هم از من 500000 تومان قرض گرفت هر سری گفتم پول منو بده می گفت ندارم من هم ديگه نگفتم اولش که با اون آشنا شده بودم فکر می کردم اون منو می خواست اما الان دقت می کنم اون هميشه هفته دو يا سه بار به من زنگ می زنه دو هفته در ميان که با من قرار ميزاره حتماً بايد با من رابطه داشته باشه البته ببخشيد اون هميشه حواسش بود که مشکل جسمی برایم پیش نیاید.
    ایشون خیلی زبان باز هست و حرفهای عشقی به من می زنه و به بهانه هایی مثل تولد ، ولن تاين و يا .... کادو هایی برایم می گیرد.
    هر موقع هم که با هاش دعوا مي کنم که تو فقط حرف قشنگ می زنی و با من ارتباط می گیری ولی برای ازدواج پا پیش نمی گذاری ، اصلاً و کلاً می ره تا يک هفته ديگه زنگ نمی زنه می گه زنگ نزدم به خاطر اينکه مي دونستم تو عصبانی بودی گفتم دعوامون ميشه حالا يه همچين آدمی با اين خصوصياتی که گفتم ارزششو داره با هاش ادامه بدم يا نه خواهش می کنم با توجه به اينکه يک بار شکست عشقی خيلی سنگينی داشتم به من بگيد چه کار کنم از شما خواهش می کنم کمکم کنيد


    با سلام
    مراجع گرامي، ضمن تشكر از اعتماد شما و شرح خوبي كه از مشكل خود داديد توجه شما را به چند نكته جلب مي كنم:
    يكم:‌
    به نظر مي رسد دختر با دقتي هستيد، خيلي خوب مشكل خود را ارزيابي كرده ايد، اما نقطه ضعف شما سادگي شماست و اينكه شديدا تحت تاثير يك احساس خيالبافانه شده‌ايد.من از سئوال شما متوجه شدم كه حتي شما جواب مشكل را هم به خوبي مي دانيد، اما اين انفجار احساسي شما ، منجر به تعارض مي گردد و تفكر شما را به انحراف مي كشاند.

    دوم:
    ‌بدون يك ذره ترديد، همانطور كه خود فهميده ايد، او هيچ عشقي به شما و زندگي با شما ندارد،‌ و صرفا در پي لذتهاي خودست، و احتمالا همين موضوع در زندگی قبلی اش هم منجر به طلاق او شده است.

    سوم:
    شما همين لحظه بايد، او را براي هميشه از زندگي خود و حتي فكر خود بيرون كنيد. اما هم اكنون با اطمينان و قاطعيت از شما مي خواهم به آنچه كه فهميده اي دقيقا عمل كن، و نگذار كه شكست شديدتري را در زندگي براي خود ايجاد كني.

    چهارم:‌
    اين آقا متوجه سادگي و تاثير پذيري شديد شما شده است،‌ تجارب قبلي اش به او مي گويد كه هر وقت به او جواب منفي داده ايد يا بحث كرده ايد يا مقاومت كرده ايد ، در انتها او با اصرار و با سفسطه بازي و دلايل خاص خودش ، نظر شما را عوض كرده است تا به خواسته هاي خودش برسد. (‌البته شما هم بعد از آن ، از اينكه فريب او را خورده ايد پشيمان شده ايد ، اما نخواسته ايد از اين تجارب منفي خود درس بگيريد.
    لذا به احتمال قوي، پس از اينكه مجددا او را رد كنيد، او با شما تماس خواهد گرفت و با لطايف الحيل سعي در عوض كردن نظر شما مي كند. كه اگر خودتون بخواهيد كه در چاه بيفتيد،‌هيچكس حتي مشاور نمي تواند به شما كمكي كند. به هر حال شما خودتون مسئول زندگي و كنترل آن هستيد و من به عنوان مشاور در صدها فرسنگ دورتر از شما جز ،‌نشان دادن نقاط قوت و ضعف شما و راهنمايي به روش صحيح ، هيچ كاري نمي توانم بكنم و صرفا اين شما هستيد كه مي بايد دست به انتخاب بزنيد و همانطور كه او را وارد زندگي خود كرده ايد ، قاطعانه او را از زندگي خود بيرون كنيد.(‌توجه داشته باشید که اگر چنين نكنيد بايد منتظر عواقب بدتر از اين هم باشيد).
    شما زمينه هاي ارتباط با او را بايد حذف كنيد،‌مثل محيط كار ،‌عوض كردن شماره تلفن، عدم پاسخگويي،‌عدم حضور در محل هاي ملاقات، (حتي در جريان قرار دادن خانواده اگر ارتباط صميمي با آنها داريد)
    پنجم:
    نكته مهمي هم در خود شما وجود دارد كه منجر به آسيب پذيري شما مي شود، احتمالا سوابق شما ، تربيت شما و مسائلي كه در زندگي شما پيش آمده است، شديد بوده است و شما را ناخودآگاه به طرف رفتار پرخطر سوق مي دهد. آگاه باش كه بعضي وقتها رفتار پرخطر جديد آنقدر شديد است كه بعدا به خاطر اين رفتار جديد بيشتر پشيمان مي شويد.

    شما اگر مشكلات و رنجهايي در زندگي داريد نياز است كه حضوری به مشاور خانواده مراجعه كنيد و آنها را ارزيابي و حل كنيد اين مسئله دو كمك به شما مي كند:

    اول اينكه به خاطر حل مشكلت به اين راحتي به چنين مسائلي دچار نمي شوي،
    دوم اينكه وقتي چنين مشكلي داري روش حل آن را قدم به قدم و با جزئيات مي آموزي (‌كه البته در مشاوره و راهنمايي اينترنتي در چند خط نمي شود به عمق مسائل رفت.)

    ششم :‌
    مقالات زیر در سايت همدردي مي تواند به شما كمك كند :
    1 – تفاوت عشق و هوس در رابطه دختر و پسر
    2 – اگر چنين هستيد، صبر كنيد ، ازدواج نكنيد
    3 – انتخاب و مسئوليت پذيري
    4 – هزينه هاي انتخاب
    5 – انتخاب و آرامش
    6 – معيارهاي ازدواج

  2. 27 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    aty.a (شنبه 29 شهریور 93), hamidhi (چهارشنبه 01 بهمن 93), nazi1371 (یکشنبه 11 مرداد 94), مدیرهمدردی (شنبه 26 دی 88), مریم ۲۸ (چهارشنبه 19 شهریور 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شرایطم برای ازدواج با دختر خاله ام مهیا نیست . راهنمایی کنید
    توسط mr.hadi در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 مهر 93, 02:07
  2. شوهرم از زجر کشیدنه من لذت میبره و حاضر به جدایی هم نیست
    توسط شارلوت در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: چهارشنبه 03 اردیبهشت 93, 22:04
  3. مشکل جدی نیست ولی اگه راهنمایی نکنین من نمیدونم چه طور برخورد کنم
    توسط pooarot در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 بهمن 89, 09:41
  4. مهارتهای ارتباطی بین زن و شوهر به تنهایی کافی نیست!!
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: پنجشنبه 15 فروردین 87, 02:34

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.