سلام tanha_999
خوب است كه قبل از دادن پاسخ ، مطلبي رو در مورد پست roya_b بزنم.
فرمايشات ايشون درست است. و زيركانه متوجه شده اند كه مشكلشون چيست و درمان آن چگونه است. و چون مشكل شما را نيز شبيه خود مي دانند، پيشاپيش در اين مورد اظهار نظر كرده اند.
اما نكته اي كه مي خواهم اشاره كنم اينه:
من و ديگر دوستان در اينجا در اندازه علم و تجربه و آگاهي خود انرژي مي گذاريم و با هم در مورد مشكلات شما صحبت مي كنيم. اما اين بدان معنا نيست كه مزاحم شما بشويم و نگذاريم راهتان را برويد. لذا شما مي توانيد پس از شنيدن نقطه نظرات همه دوستان ، در آخر راهي را انتخاب كنيد كه خودتون و دلتون مي خواهد و البته آن موقع يك احساس گناه به مشكلات قبلي اتان اضافه مي شود و آن اينكه : «چندين چراغ دارم و بيراهه مي روم.»

مثالي كه شما قيد كرده ايد مانند يك بيماري با آپانديس حاد هست ،؛كه نزد هر پزشكي مي رود به او جراحي فوري را پيشنهاد مي دهند، حالا اگر فردي از جراحي خوشش نمي آيد يا مي ترسد و انتظار دارد پزشكان بر خلاف راه درمان اساسي براي آنها قرص تجويز كند، اين ديگر مشكل پزشك نيست. اين از مشخصات آن بيماري هست.

معمولا در رابطه دختر و پسر گاهي يك بخشي از وجود ما بيش از اندازه رشد مي كند (مانند يك تومور)، و نياز به جراحي دارد. اين بخش همان بخش احساسي قضيه هست.
اشتباه نشود. كسي نمي گويد اين بخش نبايد باشد. بلكه بايد به اندازه خودش رشد كند.
يعني در كنار اين احساسات، بايد ساده ترين بخش و قسمتهاي منطقي هم فعال باشد. اگر اين بخش احساسات سرطان وار رشد كند و ساير بخشها را در هم فشرده كند، به هر حال رنج و مشكلاتش روز به روز زياد مي شود.
در رويكردهاي روانشناسي روي اين مسئله با عنوان هوش هيجاني كار مي كنند.
يعني از طريق روشهايي كه در هوش هيجاني روي آن تاكيد مي شود و كار مي شود،‌به فرد كمك مي كنند كه بتواند اين احساسها را تحت كنترل خود در آورد(مهم : نه اينكه حذف كند بلكه تحت كنترل در آورد).
نشان تورمي بودن احساست اين جمله هست كه roya.b‌ هم اشاره كرده اند:

آدم نميتونه بهش عمل كنه.
يعني فرد آنقدر تحت تاثير تومور احساسي قرار مي گيرد، كه قدرت خود را براي كنترل زندگي از دست مي دهد و همه زندگيش با همه ابعادش در يك رابطه خلاصه مي شود. و اين مسئله آنچنان آسيب زا مي شود كه قطع آن يا ادامه آن در هر دو صورت فرد را به رنجهاي بيشتري سوق مي دهد.

با اين مقدمه طولاني:
چون درمان و كنترل مسائل احساسي زمانبر و با ذكر جزئيات و تمرين هاي ويژه امكان پذير است ، توصيه مي كنم به يك مشاور خانواده حضورا مراجعه كنيد و طي جلساتي روش در كنترل گرفتن احساسات و تصميم گيري را تمرين كنيد.