به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 65
  1. #1
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    +زندگي مشترك قبل از ازدواج

    [/size]سلام پسري هستم 24 ساله دانشجوي ترم آخر كارشناسي كامپيوتر.
    از اوايل تابستون با يه دختري يكسال كوچكتر از خودم دوست شدم. خيلي مهربون و با گذشت بود. بعد از مدتي دوستي بدون هيچ تفكر شيطاني پاي اين دختر به خونه من (خونه دانشجويي) باز شد. و همين رفت و آمدها باعث شد كه روابط جنسي هم با هم داشته باشيم. البته هردومون قصد ازدواج داشتيم(لزومي نداره دروغ بگم!) و نظرمون اين بود كه ما كه قصد ازدواج داريم چه اشكالي داره با هم سكس داشته باشيم و همينطور اينكه اگر خانواده هامون رضايت ندادن حسرت چيزي رو نمي خوريم. چون توي دوستي ما همه چي بوده. دوستي كه چه عرض كنم بيشتر يه زندگي مشترك بود تا دوستي. حتي پس انداز مشترك هم داشتيم. جيب من جيب تو اصلا معنا نداشت.
    سرتونو درد نيارم الان مدتيه كه خونواده من از اين روابط (اومدن اون دختر به خونه) باخبر شدن و ميگن دختري كه بياد تو خونه پسر دختر نجيبي نيست. ولي من به نجابت اين خانم شكي ندارم و معتقدم اين عشق بوده نه هرزگي. دلايلشون منو متقاعد نمي كنه.
    الان مدت 8 ماهه كه از اون دوستي ميگذره(از تابستون تا الان) و خودمون هيچ مشكلي با هم نداريم. تمام دختر و پسرهاي دانشگاه به عشقمون حسادت مي كردن. ما يكبار هم با هم قهر نكرديم بارها شده بود دعوامون ميشد با هم سرسنگين بوديم ولي اين خانم بازم ميومد خونه من غذا ميپخت من هم در عين اخمو بودن بهش رياضي ياد ميدادم. نميدونم شايد الان هر كي كه اين مطالب رو ميخونه قش قش بخنده. ولي زندگيمون فوق العاده بود (اغراق آميز حرف نميزنم دوستان دانشگاهي چه پسر چه دختر همين حرفو ميزدن). من خودم آدمي هستم كه استرس و عصبانيتهاي لحظه اي زياد دارم ولي با حضور اين دختر خيلي بهتر شدم. سيگارمو ترك كردم. با ناباوري براي اولين بار توي ترمي كه گذشت تمام درسام پاس شد. زندگيم معنا گرفت. هدفدار شد. هم شاغل بودم هم دانشجو.
    ناگفته نمونه اون دختر توي اين مدت جلوي تمام خونواده وايساد خيلي حرفا رو تحمل كرد. تمام پلاي پشت سرشو خراب كرد. حتي حاضر شد تا 4 سال به پام بشينه.
    حتي الان هم هيچ مشكي نداريم ولي هر دو معتقديم كه اگر خانواده ها به اجبار تن به اين وصلت بدن اون زندگي زندگي بشو نيست. داريم زور آخرو ميزنيم اگر نشد در عين اين كه همديگرو دوست داريم ميخوايم از هم جدا شيم.
    مي ترسم اين جدايي منو تا آخر عمر توي حسرت نگه داره.
    لطفا منو راهنمايي كنيد.

  2. #2
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 10:03]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,420
    امتیاز
    287,040
    سطح
    100
    Points: 287,040, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,576

    تشکرشده 37,079 در 7,002 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    سلام fnh63

    بهترین کار در مورد کوتاهی کردن و اشتباهاتمون معذرت خواهی و سعی در عدم تکرار آنست. لذا من در اینجا از شما به خاطر تاخیرم عذرخواهی می کنم. امیدوارم مرا ببخشی.
    البته درمورد عدم عدالت و پیگیری چون سوء تفاهم شده یه توضیحی بدهم، شاید برای دیگران هم این مسئله پیش آمده باشه...
    شدت و حدت و اهمیت مسائل مطرح شده دوستان از نظر خودشون همیشه بحرانی و سرنوشت ساز است. و این کاملا درست است. اما از دیدگاه تخصصی بنده، بعضی مشکلات و بعضی مسائل از نظر زمانبندی بسیار مهم هستند. ولی بعضی مسائل دیگر علیرغم اهمیتشان، نیاز به صبر به عنوان یک فاکتور اساسی نیاز است. مسائلی که احساس در آن دخیل هستند، از این جمله هستند. همچنین بعضی مسائل ساده عنوان می شوند، اما نسخه آن وسیع می باشد. مثلا مشکل شما از این نوع است. که گشت زنی در این تالار و پاسخ به مراجعان دیگر، منجر به وسعت و عمق دیدگاهتان در مورد مشکلتان می شود. و این تاثیر مثبت تری از یک پاسخ چند خطی یک مشاور دارد. در واقع مسائل و مشکلات ما چند بعدی هستند. مهم این نیست که شما جلوی خانواده بایستید یا تسلیم شوید، یا با این دختر ازدواج کنید یا ترکش کنید، بلکه مهم اینست که خود شما ( تاکید می کنم خود شما) به قدرت تجزیه و تحلیل این مسئله بپردازید. و اگر خودتون به مسئله ای نرسید نمی تواند صحبت دیگری در شما اثر داشته باشد.
    مثلا به آخرین خط paria در پست 19 توجه کنید،(مسئله مسئولیت پذیری) این همه عصاره و چیزی هست که به عنوان راه نجات و موفقیت شما در این مشکل و سایر مشکلات است. و می بینی که دوستان دیگر هم paria را به خاطر این پاسخ مورد تشویق قرار داده اند.
    اما واقعا تا خود شما چنین تشخیصی ندهید، مشکلی حل نمی شود. انتظار شما اینست که چند راه حل شسته رفته شده و مشخص دوستان ارائه دهند و شما با استفاده آن مهمترین انتخاب زندگیتون درست انجام شود. اما این باز همان بی مسئولیتی هست.
    fnh63 ، میدانم با فراست خودتون هم متوجه شدید، که این تالار سبک متمایزی از تالارهای دیگر دارد. که مثلا در آنها اکثر مدیر بیشتر مدیریت و هماهنگی و پشتیبانی و نظارت بر انجمن را دارد، و به هیچ وجه نمی تواند در چندین هزار تاپیک پاسخگو باشد. اما این قانون را نقض کرده ایم. و تا جایی که توان باشد و وقت باشد در تاپیک ها شرکت مستقیم داریم. به نظرم، وجود نظرات دقیق دوستان در این تاپیک کافی هست.
    اما درمورد اینکه ازتون خواستم به مراجعان دیگر پاسخ دهید و در بحث ها شرکت کنید، یک نکته کلیدی وجود دارد. و این خدایی نکرده به خاطر فرستادن دنبال نخود سیاه نیست، به خاطر شلوغ شدن تالار و ... نیست، چون خلوتی و شلوغی تالار فقط اگر سازنده باشد ارزش دارد، بیشتر محتوای تالار هدف ماست. اما این تالار بر اساس روش پویایی گروه طرح ریزی شده است. یعنی وقتی شما در مسائل دیگران فعالانه شرکت می کنید، و با آنها آشنا می شوید، این تعاملها موجب تقویت مهارتها و تمرین و تجربه ای جهت بالارفتن قدرت تجزیه و تحلیل و آنالیز شماست.
    لذا مسائلی که در بالا گفتم حداکثر و کلیدی ترین راهنمایی بود که من به شما داشتم.

    اما اگر پاسخ مستقیم هم براتون جالبه ، نکاتی را گوشزد می کنیم.
    به خاطر همان عدم تعهد پذیری ، عدم مسئولیت پذیری، احساس محوری و عدم دوراندیشی و همه جانبه نگری که غالبا در دختران و پسران جوان مشاهده می شود، کلا بنده با شکل گیری چنین ارتباطاتی مخالف هستم. ( کاری به استثناها فعلا نداریم)، بنده به عنوان مشاور چه مشاوره حضوری، چه مشاوره تلفنی، و چه مشاوره اینترنتی، حجم زیادی از مراجعانی را دارم که بدون توجه به مسائل اساسی زندگی، چنین ارتباطاتی را شکل می دهند و بعد هر یک از آنها در یک قسمت از مسیر می مانند.....
    اما اگر کسی مثل شما می گوید، که این رابطه با رابطه های دیگر فرق دارد، اگر می گوید که این عشق واقعی است، اگر می گوید این عشق سازنده و رشد دهنده است، اگر می گوید، ما با هم خوشبخت می شویم، اگر می گوید احساس محور نیستیم و عقلانی تصمیم گرفته ایم، اگر می گوید اشتباه نکرده ایم و هزار تاکید دیگر.....
    پس باید به ما نشان دهد که مسئولیت پذیر است، باید نشان دهد که نسبت به آن فرد تعهد دارد، باید بگوید که آنقدر رشد کرده است و همه جوانب را در این ارتباط در نظر گرفته است، که نخواهد وسط مسیر دور بزند و برگردد و فقط یک جراحت بر قلب و روان خود و آن دختر امیدوار بگذارد.
    اگر شما همه معیارها را نه احساس بلکه منطقی در آن دختر می بینید، و حتی تا آنجا پیش رفته اید که به قول خودتان یک زندگی مشترک داشته اید، پس چرا در پذیرفتن تعهد نسبت به او مردد شده اید،. آیا اگر نام او را در شناسنامه شما آورده بودند، هم به همین راحتی الان در قبول یا ترک او مردد می شدید....
    استقلال یک مرد به سربازی رفتن، یا پیدا کردن شغل یا تمام شدن درس یا .... هیچ ربطی نداره...
    استقلال و تصمیم گیری و مسئولیت پذیری و تعهد و ... از خصیصه های فردی است که باید آن را کسب کنیم و رشد دهیم.
    اگر شما نسبت به حرفهایی که در این تالار زده اید، هنوز هم یقین دارید و او را آزمودید و مناسب می دانید، همانطور که همه دوستان به نحوی اشاره کردند، باید پای او بایستید، در این زمینه ترسهای واهی نسبت به آینده ومشکلات وعدم پذیرش خانواده نداشته باشید. اما برای این کار نیازی نیست که با خانواده در افتید، روش استفاده از مشاور به عنوان مترجم، و ایجاد یک ارتباط سازنده با والدینت و از همه مهمتر صبر و امیدواری و انعطاف پذیری گام به گام ، همه آن چیزی هست که می تواند به شما کمک کند.

    به نظرم آدم پخته ای می آیی...
    اما این به معنای آن نیست که کارهایی که کرده ای تا کنون درست بوده است. اما می توانی آن را جبران کنی و زندگی خوبی را با صبر و تلاش و امیدواری پیگیری کنی.
    قوی باش و راه درست را با محبت و عشق ادامه بده... ( و خانواده ات را هم در درون این کانون عشق قرار بده)


    در ضمن یک نکته برای شما و سایر دوستان:
    در همان صفحه اول انجمنی مربوط به تاخیر پاسخها قرار داده ایم. که اگر مثل این تاپیک، تاخیر در پاسخ بیش از ده روز طول کشید، ، لطفا در آنجا قرار بدهید تا سرعت پیگیری مدیران تالار افزایش یابد.
    با تشکر.

  3. #3
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    با عرض سلام و تبريك سال نو خدمت خواهران و برادران گلم
    عيدتون مبارك

    ما رفتيم مشاوره. چشمتون روز بد نبينه. ميدونين چي گفت؟
    "شما دو نفر همديگرو براي برطرف كردن نيازهاتون انتخاب كردين. اعم از: نياز روحي، نياز جسمي، انجام يكسري كارها براي هم (غذا پختن، خونه داري، پول قرض دادن به هم) و ... و اين رابطه بيماره. بايد هر دو به سلامت كامل برسين. بعدش ميتونين تازه بياين بشينين اينجا و دو دو تا چهار تا كنيم كه شما به درد هم ميخورين يا نه؟"
    گفت كه من (يعني fnh63) اون خانوم رو جايگزين قرصام كردم (آخه من 6 سال بود كه قرص افسردگي مصرف ميكردم) و اون خانوم نقش پرستار رو براي من داره بازي ميكنه. بعضي جاها حرفاشو قبول دارم ولي خيلي جاها هم فكر ميكنم مخصوصا ميخاد بخاطر منافع ماليش اين مسئله رو كش بده.

    در هر حال گفتم شايد دلتون ميخاد تو جريان باشين كه به كجا رسيديم نظر هم ندادين مسئله اي نداره. اين ارسال بيشتر جنبه تخيله رواني براي من داشت تا درخواست كمك

    از همتون ممنوم

  4. #4
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط hsh
    سلام به نظر من شما می تونی با این تصور که در آینده چه خواهد گذشت و مسیر زندگیتون چه سیری رو دنبال می کنه به این رابطه یه نگاه جدید داشته باشی ازدواج مسئله ی پیش پا افتاده ای نیست که با چند تا رابطه س ک سی بوجود بیاد چیزی رو که باعث شده شما از این رابطه خسته نشید تنها اینه که شما تمام تجربه های بعد ازدواج رو قبل ازدواج تجربه کردی و ممکنه بعد ازدواج خیلی زود از زندگی مشترکت سیر بشی . موفق باشی
    اگه اينطوره بعد از ازدواج هم زندگي اولش تازگي داره و بعد از يه مدت هم ممكنه تازگيشو از دست بده، چه فرقي ميكنه؟
    اين رو هم بگم كه الان حدود 2 ماهه كه سكسي نداشتيم و تصميم بر اين شده كه ديگه هم نداشته باشيم.

  5. #5
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    الان يه مدتيه كه من با خونواده (مخصوصا مادرم) سردم و اين مسئله يك سري مشكلات رو بوجود آورده. مثلا امروز كلي داد و فرياد و نفرين از مادرم شنيدم. و همينطور هر چي از دهنش دراومد به اون دختر حواله كرد.

    من بيشتر از اينكه بخام لجبازي كنم دو تا دليل هم براي اين كارم داشتم:
    1- خونواده من ميگن كه با اومدم اون خانوم توي زندگي من بين ما (من و خونواده) فاصله ايجادشده. و الان به ظاهر من با اون خانوم قطع رابطه كردم و نميخام اين قطع رابطه جوري قلمداد بشه كه اين خلا رو داره پر ميكنه.
    2- مادر من فرد نسبتا ديكتاتوري هست. و خيلي وقتها به جاي من تصميم ميگيره (يعني منو مجبور به كاري كه دوست داره ميكنه) و من ميخاستم با سرد بودنم اين رياست رو كمرنگ كنم تا بتونم آزادي عمل داشته باشم و يكسري چيزها رو (مثلا اينكه روي پاي خودم مي ايستم و مستقلم) بهشون خصوصا مامان ثابت كنم.

    ولي فكر كنم داره وضع بدتر هم ميشه يا شايد هم نياز به زمان داره.

    ميشه منو راهنمايي كنين؟

    مرسي

  6. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 10 تیر 90 [ 00:55]
    تاریخ عضویت
    1387-1-04
    نوشته ها
    122
    امتیاز
    4,361
    سطح
    42
    Points: 4,361, Level: 42
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 189
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    89

    تشکرشده 89 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    معذرت می خوام اگه ناراحتت کردم من فقط تجربه ی یکی از دوستام رو اینجا نوشتم و نتیجه گیری که اون کرده بود رو .

  7. #7
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    نقل قول نوشته اصلی توسط hsh
    معذرت می خوام اگه ناراحتت کردم من فقط تجربه ی یکی از دوستام رو اینجا نوشتم و نتیجه گیری که اون کرده بود رو .
    نه خواهش ميكنم. من ناراحت نشدم. ممنون از راهنماييت. ميشه تجربه اون دوستتو البته اگه دوست داشتي تشريح كني.
    مرسي

  8. #8
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    اينجا همه چي برعكسه
    وقتي ميگي نميخاد جواب بدي دوستان لطف ميكنن و جواب ميدن.
    وقتي منتظره جوابي هيچكي از اينور رد هم نميشه!

    خيلي جالبه

  9. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 10 تیر 90 [ 00:55]
    تاریخ عضویت
    1387-1-04
    نوشته ها
    122
    امتیاز
    4,361
    سطح
    42
    Points: 4,361, Level: 42
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 189
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    89

    تشکرشده 89 در 52 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    سلام خیلی ببخشید دیر شد .
    قضیه این دوستم که ناخواسته صحبتش به میون اومد اینه که -خیلی ببخشید- بیش از حد دنبال عشق بازی و تفریح بود جوری که خودش می گفت اگه یه روزی عشق بازی نکنم روزم شب نمیشه تا اینکه این دوست ما شوخی شوخی دلش پیش یکی از اون دوست دختراش گیر کرد و تصمیم گرفتن با هم ازدواج کنن که با یه مشکل کلیشه ای که شما هم درگیرشی! مواجه شد که نه پدر و مادر دختره راضی بودن نه پدرو مادر این دوست ما اولاش تصمیم گرفتن فرار کنن همه چیشونم جور شد که نمی دونم جه جور شد منصرف شدناز اینجا دیگه اتفاقایی که براش افتاد تقریبا مثل اتفاقایی بود که سر خود شما افتاد خونه این دوست من تقریبا همیشه خالی بود و دوستشو می اورد خونشون یادمه خونواده شون تو تابستون که رفتن مشهد کار دختره این بود که صبح می اومد و شب می رفت . یه چند ماهی که گذشت سر یه بحث کوچیک که بین شون پیش اوفتاد رابطه شون بهم خورد. بعد از این ماجرا تنها چیزی که واسه دوستم موند یه ترم مشروطی بود و کلی درسای پاس نکرده .
    البته قصد مقایسه نداشتم و ندارم اون کامنت رو گذاشتم چون فکر می کردم اگه هر چیزی با روال خودش بره جلو بهتره... شاد باشی

  10. #10
    Banned آغازکننده
    آخرین بازدید
    یکشنبه 31 مرداد 89 [ 09:41]
    تاریخ عضویت
    1386-12-02
    نوشته ها
    376
    امتیاز
    7,153
    سطح
    56
    Points: 7,153, Level: 56
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 197
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    263

    تشکرشده 275 در 140 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: زندگي مشترك قبل از ازدواج

    فكر كنم قضيه من تا حدي با اين موضوع فرق داشته باشه
    مخصوصا اون قسمت بيش از حد دنبال عشق بازي و تفريح بودن

    در هر صورت خيلي ممنون لطف كردين


 
صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.