فراخوان اعتراض جامعه جهانی علیه کشت خشخاش و شاهدانه در کشور افغانستان

متاسفانه امروز در جهان شاهد گرفتاری جوانان و نوجوانان در چنگال های بی رحم اعتیاد و مواد مخدر بوده و همچنان بلای خانمانسوز اعتیاد به مانند زلزله ای شدید به سرعت در حال افزایش ویرانگری است ما به عنوان سازمانی غیردولتی برای کمک به سایر افراد در بند اعتیاد ، تلاش می کنیم تا بتوانیم یکی را از زیر آوار سهمگین نجات دهیم اما گوئی در چرخه ای افتاده و درگیر امواج زلزله ای هستیم که به مراتب قدرتمندتر از یک سونامی بوده و مرکز این زلزله ، کشور همجوار ما یعنی افغانستان است .
بنا به اعلام UNODC کشت خشخاش در سال 2007 در افغانستان به بیش از 8200 تن رسیده و این در حالی است که در سال 2006 میزان کشت 6300 تن بوده است . تعداد سوءمصرف کنندگان دنیا در سال 2007 به بیش از 000/000/200 نفر تخمین زده می شود که بیانگر رشد شدید سوءمصرف مواد مخدر در جهان و آسیب پذیری بیشتر خانواده ها از این معضل جهانی است .
رویاروئی با این موج ویرانگر و مقابله با عرضه انواع مواد مخدر سبک و سنگین نیازمند یاری تمام مردان و زنان آزاده جهان از طریق اعتراض مدنی به افزایش بی سابقه و بی رویه کشت خشخاش و شاهدانه در افغانستان می باشد . بر این اساس انتظار می رود تا با همدلی ، پیوستن به ما و بیان اعتراض به سازمان های بین المللی و تدارکچیان این معرکه ، خواسته خود را به توقف و ممنوعیت تولید ، توزیع و ترانزیت انواع مواد مخدر در کشور افغانستان اعلام داشته تا بدین طریق گامی هر چند کوچک برای سالم سازی نسل ها برداشته شود .

سازمان غیر دولتی کنگره 60 ایران

براي امضاي اين فراخوان اينجا را كليك كنيد .
www.c61.ir


A call to the global society to protest against cultivation of Opium and Hemp in Afghanistan

It is unfortunate that the global society is witnessing young people struggling with drugs and addiction. The addiction as a deadly ghost never to stop haunting people again, is vastly growing.
As a non-governmental organisation we are trying our utmost to help those who are stuck in this vicious circle of addiction where the centre of it is based in our neighbouring country, Afghanistan.
UNODC has announced that the cultivation of opium reached up to 8200 Tons in 2007 compared to the 6300 Tons in 2006.
The estimated number of drug users in the world is over 200 million people! This shows the rapid growth of drug misuse in the world and the vulnerability of young people and their families to this international nuisance.
Fighting against production of different classes of drugs needs the unity of those who will object to the increasing and uncontrolled production of opium and hemp in Afghanistan.
By signing this petition, you will join us to object to all international networks involved in dealing drugs, urging them to stop production, distribution and transportation of the drugs in Afghanistan.
Lets hope this is an small step towards making a healthy future generation.

Congress 60 - NGO
A Non-Governmental Organisation - Iran

To Sign the Petition please click here