به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 , از مجموع 9
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 30 مرداد 94 [ 18:18]
    تاریخ عضویت
    1387-8-04
    نوشته ها
    1,150
    امتیاز
    16,194
    سطح
    81
    Points: 16,194, Level: 81
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 156
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    1,211

    تشکرشده 1,247 در 437 پست

    Rep Power
    132
    Array

    دلايل شکست در عشق

    چرا همه چی به هم ریخت؟

    ما که عاشق هم بودیم....اما الان حتی نمی خوایم همدیگه رو ببینیم...

    ما با عشق ازدواج کردیم اما هیچ علاقه ای الان به هم نداریم.. رابطه مون خیلی گرم و خوب بود اما الان با هم از قبل هم غریبه تر شدیم..




    اینا جملاتی که که هر کدوم از ما ممکنه تو شرایط شکست احساسی به زبون آورده باشیم..اما یا جواب درستی براش پیدا نکردیم یا نخواستیم که پیدا کنیم چون فکر می کردیم اینجوری بیشتر عذاب می کشیم.تو این یادداشت من رابطه قبل از ازدواج رو بررسی میکنم اما رابطه و دلایل بی علاقگی بعد از ازدواج رو در یادداشت های بعدی عنوان می کنم.

    من نکاتی رومطرح می کنم که به ترتیب عنوان در رابطه باید مورد دقت قرار بگیرند شما نباید فراموش کنید که عشق هم رازهایی داره که باید اونا رو بدونید وگرنه شکست می خورید این نکاتی رو که مطرح میشه با رابطه ای که دارید یا می خواید شروع کنید مقایسه کنید و ببینید چند درصد احتمال موفقیت یا شکست وجود داره! بهتره منصفانه قضاوت کنید چون اگه بخواید خودتون رو گول بزنید بیشترین کسی که آسیب میبینه خود شما هستید!

    ۱.به نحوه شروع عشق اهمیت بدید: خیلی از ما این نکته رو اصلا در نظر نمیگیریم.مکان و زمانی که عشق اتفاق می افته تا حدودی اعتبار اون رو مشخص میکنه. تجربه نشون می ده که هر چقدر مدت بیشتری برای رسیدن به عشق صرف بشه و مکانی که اتفاق می افته از هویت اجتماعی بیشتری برخوردار باشه عشق دوام بیشتری داره.پس این مثل که تب تند زود عرق می یاره تا حدودی در این مورد مصداق داره.یعنی اگه کسی در طول زمان به خاطر شناخت بیشتری که از شخص به دست می یاره و در محیطی مثل محیط کار،تحصیل، خانوادگی به این مفهوم برسه بیشتر از کسی که در عرض چند روز یا چند ساعت تو خیابون یا کافی شاپ یا پارتی عاشق میشه احتمال موفقیت داره.

    ۲.به عوامل ظاهری کمتر از عوامل شخصیتی اهمیت بدید : این نکته به این معنا نیست که اصلا به ظاهر اهمیت ندید نه! بلکه به این معنی که شما باید اون رو بعد از شخصیت مهم بدونید،یه استاد داشتیم که خیلی شوخ طبع بود یادمه یه بار سرکلاس بهمون گفت: مجنون اگه لیلی دهنش بوی سیرمیداد و به دندوناش سبزی چسبیده بود هنوزم دوستش داشت!این جمله رو واسه بحث علاقه به عوامل باطنی نه ظاهری عنوان کرد.شما چی؟ اگه طرفتون یه روز اینجوری سر قرار بیاد چه احساسی دارین؟ اگه حالت مشمئز کننده ای پیدا کردین شما طرفداره عوامل ظاهری هستین.بهتره فراموش نکنید که طرف شما همیشه یه ونوس نیست!

    ۳.تفکرات آرمانی و رویایی رو جدی نگیرید : بعضی ها گاهی اینقدر از رابطه شون توقعات رویایی و آرمانی دارن که مرز بین خیال و واقعیت رو گم می کنند،یه کم رمانتیک بودن واسه رابطه لازمه اما اگه از حد بگذره هر دو طرف رو خسته می کنه.علاوه بر این توانایی روبه رو شدن با واقعیت رو ازتون میگیره، الان بهتره یه لحظه فکر کنید ببینید که چقدر راجع به مسایل منطقی و جدی با هم صحبت کردین، بهتره بدونید زندگی شوخی و رویا نیست .. پس اگه مثل یه نهال شکننده باشید زودتر در مقابل نسیم حقیقت می شکنید.

    ۴. از عشق چی می خواید : خیلی ها می ذارن عشق اتفاق بیفته بعد ببینن چی می خوان ! این کاملا غلطه...متاسفانه تو کشور ما از همون ابتدای رابطه موضع طرفین مشخص نمیشه واسه همینم ممکنه هر دو طرف دچار سوء تفاهم بشن.یکی از اونا به ازدواج فکر میکنه و یکی دیگه فقط یه دوستی ساده..بهتره قصدتون رو از شروع رابطه برای هم توضیح بدید و احتمال جدایی رو درصد بندی کنید تا در صورت اتفاق دچار شوک روحی و احساسی نشید و یا حداقل راحت تر با قضیه کنار بیاید.

    ۵.خودت رو بشناس و جدی بگیر ! شناخت از خودت باعث میشه انتخاب های درست تری هم داشته باشی.اگه یه آدم حساس و درونگرایی شاید با یه آدم خیلی برونگرا و رک نتونی کنار بیای، یا اگه منطقی و رسمی هستی شاید در طول زمان با کسی که خیلی رویایی و انعطاف پذیر باشه مشکل پیدا کنی.یه زمانی وقتی توی یه کلینیک مشاوره بودم یه زن و مرد واسه مشاوره اومدن.تست شخصیت که گرفتیم هر دوتاشون کلی با هم فرق داشتن ، عجیب این که می دونستند ولی اهمیتی نداده بودن و فکر می کردن عادت میکنن! اما این کاملا غلطه! شاید تفاوت ها اوایل به خاطر تنوعشون لذت بخش باشن اما در طول زمان باعث میشن فکر کنید طرفتون شما رو درک نمیکنه و بینتون فاصله ایجاد بشه..چون نمی تونه نیاز های حسی و معنوی تون رو اون طور که می خواید برآورده کنه.



    ۶.مشکلات ابتدای رابطه رو جدی بگیر ! توی یه کتاب می خوندم که علت جدایی ها اون بحث آخری نیست که انجام میشه..بلکه علتش همون اختلافای کوچیک و به ظاهر بی اهمیتی که همون اوایل انجام می دیم. وقتی می بینید طرفتون همون اوایل رابطه به شما چندان توجه نمی کنه ، تلفن نمی زنه یا قراراش رو یه خط در میون می یاد یا احساسش اونجور که می خواید نیست یا خطایی میکنه که ناراحت می شید چرا فکر می کنید که اگه ادامه بدید همه چی درست میشه؟چه تضمینی وجود داره ؟ یکی از دوستای زمان دبیرستانم یه یه پسر علاقه مند شده بود،خیلی بهش تلفن می کرد، کلی تحویلش می گرفت و ... اما پسره چندان اهمیتی نمی داد هر بار بهش می گفتیم قبول نمی کرد و می گفته نه! منو دوست داره سرش شلوغه... حق داره و ... با این که رابطه شون به سال کشید اما پسره به بدترین شکل رهاش کرد! بهتره تا وقتی آمادگی جدا شدن دارید این کار رو انجام بدید،نترسید چون اگه جدایی تلخ باشه شیرینیه یه انتخاب درست هنوز در پیشه..

    ۷.به سطح خانوادگی و سلیقه خانواده اهمیت بده : این نکته به این منظور نیست که اول خانواده بعد انتخاب خودت ...بلکه هدف اینه که تو به شناخت خانوادگی هم اهمیت بدی.چند درصد از طلاق ها به خاطراختلافات خانوادگی رخ می ده و علی رغم اینکه دو طرف به هم علاقه دارن اما اختلافات خانواده ها اینقدر ریشه دار میشه که راهی جز طلاق برای دو طرف باقی نمی مونه.این مطلب رو خیلی از خانم هایی که از دست دخالت های مادر شوهرشون یا خیلی از مردهایی که از بهانه های بنی اسراییلی خانواده همسرشون به تنگ اومدن تایید و درک می کنند.پس بهتره بعد از این که یه شناخت اجمالی از طرفت به دست آوردی راجع به خانواده اش هم کنجکاوی به خرج بدی چون هر کس در خانواده اش ریشه داره.

    ۸.فکر نکن که منحصر به فرد هستی : اشتباه ما آدما اینه که همیشه فکر می کنیم قصه ما یه قصه جدا از همه قصه هاست و شبیه هیچ قصه دیگه ای نیست .درسته که ما زندگی متفاوتی از سایر آدما داریم اما تو بعضی از ابعاد شبیه هم هستیم پس میشه از تجربیات بقیه استفاده کرد.اگه بین دوستات کسی رو میبینی یا میشناسی که با یه خانم یا آقا آشنا شده که چندین بار شکست عشقی داشته و از نظر اخلاق احساسی چندان ثبات نداشته و بعد از کلی ماجرابه خاطر خیانت زن یا مرد از هم جدا شدند چه تضمینی وجود داره که تو هم با کسی تقریبا شبیه همون آدم آشنا بشی و فکر کنی این اتفاق برای تو نمی افته؟!همیشه یادت باشه از اشتباهات دیگرون درس بگیری چون اینقدر فرصت نداری که خودت همه اونا رو مرتکب بشی تا درس بگیری!



    ۹.از مهره های اصلی استفاده کن :این جمله یعنی این که تو برای شناخت یه نفر باید سنگ محک خوبی داشته باشی یا به قول معروف از مهره های اصلی تو بازی استفاده کنی.دو بار کافی شاپ رفتن و نگاه عاشقانه و تولد و ولنتاین به هم تبریک گفتن که شناخت نمیده.باید واسه هم چالش ایجاد کنین و همدیگه رو تو شرایط سخت هم امتحان کنین.شاید جالب باشه که بگم خیلی از پسرا در طول دوره آشنایی که به سال هم می رسه یک بار هم صورت طرف مقابلشون رو بدون آرایش ندیدن پس چه طوری میتونن ادعا کنن که همدیگرو میشناسن.هر چند شناخت به ظاهر ملزوم نیست اما چندان هم جدا از هم نیستند.شما وقتی بی اهمیت ترین بعد قضیه که صورت بدون میک آپ هست ندیدی پس چطور سیرت بدون میک آپ رو میبینی؟! بنابراین تو شناخت ریزبین تر و هوشیارتر عمل کن.

    ۱۰.نه خوش بین و نه بدبین... همیشه حد اعتدال رو رعایت کن.وقتی یه رابطه رو شروع میکنی اگه نگاه افراطی به قضیه داشته باشی که مثلا حتما میشه یا نمیشه اونوقت نگاهت تحت تاثیرت تفکرت افراطی قضایا رو مببینه .تحقیقات نشون میده کسانی که با هدف ازدواج با هم آشنا میشن به نسبت بیشتری آشنایی شون به ازدواج ختم میشه تا کسانی که چنین هدفی ندارند.یکی از علت های مهمش می تونه این باشه که طرز تفکر نگرش رو تحت تاثیر قرار میده.شما اگه به عنوان مثال تصمیم بگیری یه شغل انتخاب کنی که تنها فرصت شغلی محسوب میشه ، بعد از این که سر کار میری بیشتر احتمال داره سر شغلت با تمام کمبود هاش بمونی تا وقتی که یه انتخاب دیگه هم در کار باشه.پس با نگاه خنثی وارد رابطه شو تا نقاط قوت و ضعف رو با هم ببینی.



    http://arameshedel.persianblog.ir/

  2. 11 کاربر از پست مفید digitalman تشکرکرده اند .

    digitalman (جمعه 06 مرداد 91)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 دی 91 [ 21:11]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    338
    امتیاز
    4,957
    سطح
    45
    Points: 4,957, Level: 45
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 193
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    277

    تشکرشده 286 در 92 پست

    Rep Power
    50
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    خیلی ممنون از مرد دیجیتالی،مطالب مفیدی بود
    [align=justify][align=center]
    [size=large]عشق یکسان ناز درویش و توانگر میکشد
    این ترازو سنگ و گوهر را برابر می کشد[/size][/align]
    [/align]

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 30 شهریور 88 [ 20:23]
    تاریخ عضویت
    1387-7-14
    نوشته ها
    96
    امتیاز
    3,646
    سطح
    37
    Points: 3,646, Level: 37
    Level completed: 98%, Points required for next Level: 4
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    22

    تشکرشده 22 در 17 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    digitalman مطالب بسيار بسيار عالي رو مطرح كردي
    ممنونم خيلي آموزنده و كار آمد بود
    هر كس به طريقي دل ما ميشكند
    بيگانه جدا دوست جدا ميشكند
    بيگانه اگر ميشكند حرفي نيست
    من در عجبم دوست چرا ميشكند!!!!!!!!

  5. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 08 دی 91 [ 21:04]
    تاریخ عضویت
    1387-10-14
    نوشته ها
    768
    امتیاز
    18,761
    سطح
    86
    Points: 18,761, Level: 86
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,477

    تشکرشده 2,462 در 461 پست

    Rep Power
    92
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    واقعا مطالب مفيدي بود دوست عزيز !
    كاش ما ياد بگيريم وقتي عاشق ميشيم تا قبل از رسيدن به هم (ازدواج) اعتدال رو نگه داريم نه بيشتر از حد عشق بورزيم كه كور بشيم نه بزاريم بيشتر از حد بهمون عشق بورزن ! چون افراط باعث ميشه وابستگي اونقدر زياد بشه كه ما و طرفمون چشمامون رو به روي حقايق ببنديم ! يا مشكلات رو نبينيم و يا اگه ببينيم خوشبينانه از كنارش رد بشيم ! اما زماني متوجه مي شيم كه كار از كار گذشته !!!

  6. 2 کاربر از پست مفید آرمان 26 تشکرکرده اند .

    آرمان 26 (سه شنبه 08 دی 88)

  7. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 مرداد 88 [ 09:50]
    تاریخ عضویت
    1387-7-11
    نوشته ها
    461
    امتیاز
    5,358
    سطح
    47
    Points: 5,358, Level: 47
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 192
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    213

    تشکرشده 216 در 84 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    عالی بود مخصوصا مورد 6!!!

  8. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 19 آبان 88 [ 19:25]
    تاریخ عضویت
    1387-8-26
    نوشته ها
    209
    امتیاز
    3,888
    سطح
    39
    Points: 3,888, Level: 39
    Level completed: 59%, Points required for next Level: 62
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    13

    تشکرشده 22 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    ممنون خیلی خوب بود.

  9. کاربر روبرو از پست مفید takamol تشکرکرده است .

    takamol (جمعه 29 آبان 88)

  10. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 10 تیر 89 [ 09:31]
    تاریخ عضویت
    1387-7-05
    نوشته ها
    27
    امتیاز
    3,680
    سطح
    38
    Points: 3,680, Level: 38
    Level completed: 20%, Points required for next Level: 120
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 2 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    ممنون عالي بود.حالا اگه تو رابطه اي تو عرض حدودا 1 ماه دختره به شناخت برسه و عاشق بشه و منه پسر بعد سه سال هنوز عاشق واقعي نشدم تكليفه من چيه؟واقعا خوبيش بهم ثابت شده و مطمئنم كه خوبه اما نمي تونم عاشقش بشم.خيليم دوستش دارم اما نه به اندازه اون.

  11. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 اسفند 96 [ 15:33]
    تاریخ عضویت
    1387-11-29
    نوشته ها
    1,732
    امتیاز
    22,684
    سطح
    93
    Points: 22,684, Level: 93
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 666
    Overall activity: 3.0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    4,250

    تشکرشده 4,202 در 1,430 پست

    Rep Power
    189
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    برادر عزيزم چرا فكرت رو روي اين مسئله متمركز كردي كه دقيقا همون قدري كه دوستت داره دوستش داشته باشي؟؟دليل تاكيدت چيه؟
    تو ميدوني واقعا چقدر دوست داره كه ميخواي همونقدر هم دوسش داشته باشي؟
    مهم اينه كه تو بيشترين علاقه ات رو بهش داشته باشي نه اينكه به اندازه اون يا بيشتر....زندگي كه مسابقه نيست

  12. 2 کاربر از پست مفید parnian1 تشکرکرده اند .

    parnian1 (سه شنبه 08 دی 88)

  13. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 25 آبان 89 [ 20:14]
    تاریخ عضویت
    1389-4-21
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    2,326
    سطح
    29
    Points: 2,326, Level: 29
    Level completed: 18%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: دلايل شکست در عشق

    ((همیشه یادت باشه از اشتباهات دیگرون درس بگیری چون اینقدر فرصت نداری که خودت همه اونا رو مرتکب بشی تا درس بگیری!))

    اول از همه اینکه مطلبتان عالی بود و اینکه راجع به این نکته 8 باید عرض کنم که ما آدما متاسفانه فکر میکنیم که همه شکست ها یا تجربیات تلخ مختص دیگران و ما با همه فرق داریم...متاسفانه ما انسان ها تا خودمان چیزی را تجربه نکردیم و چوب ندانم کاری هایمان را نخوریم .هیچ وقت نمی خواییم از تجربه دیگران درس بگیریم...
    جدا چرا؟؟

    ((،نترسید چون اگه جدایی تلخ باشه شیرینیه یه انتخاب درست هنوز در پیشه..))

    امیدوارم که برای همه همین طور باشه


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درخواست حذف کاربری، خواهشمند است مدیران سایت توجه فرمایند
    توسط ترنم1 در انجمن پیشنهادات ،انتقادات و مشکلات تالار
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 11 آبان 95, 17:13
  2. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 شهریور 91, 23:34
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 20 خرداد 91, 14:03
  4. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 14:50 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.