به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو پیشرو آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    هفت عادت مردمان موثر


    نام کتاب : هفت عادت مردمان موثر
    نویسنده : استفان کاوي
    ترجمه : گیتی خوشدل


    عادت 1 : عامل باشید
    آنچه شما امروز هستید به دلیل انتخابهای دیروز شما بوده است . پس می توانید امروز دیگر گونه انتخاب کنید . مشکلاتی که با آنها روبرو می شویم در یکی از طبقه بندیهای زیر قرار دارد :
    1- کنترل مستقیم ( مشکلاتی که به رفتار خودمان مربوط می شود )
    2- کنترل غیر مستقیم ( مشکلاتی که به دیگران مربوط می شود)
    3- عدم کنترل ( مشکلاتی که نمی توانیم کاری درباره شان بکنیم مانند واقعیتهای مربوط به گذشته یا وضعیت خود )



    مشکلات مربوط به کنترل مستقیم را می توان از طریق تغییر دادن عادتهای خود حل کرد که به عادتهای 1 و 2 و 3 مربوط می شود
    مشکلات مربوط به کنترل غیر مستقیم را می توان از طریق تغییر دادن شیوه ها نفوذ خود حل کرد که به پیروزیهای عمومی یا عادات 4 و 5 و 6 مربوط می شود .
    مشکلات مربوط به عدم کنترل را می توان با زیستن مسالمت آمیز با آنها حل کرد .
    پس حلقه نفوذ خود را گسترش دهید .
    تعهداتی کوچک را ایجاد و آنها را حفظ کنید . الگو باشید نه منتقد . بخشی از راه حل باشید نه بخشی از مشکل . در مورد هر کاری حلقه نفوذتان را برای حل مشکل مشخص کنید و آن گام بردارید .



    عادت 2 : ذهنا از پایان آغاز کنید
    یعنی به روشنی مقصدتان را بشناسید . مثلا اگر فردا تشییع جنازه شما باشد و شما ناظر بر آن دوست دارید افرادی که شما را می شناسند درباره شما چه بگویند و از شما چگونه یاد کنند ؟ ( در مقام همسر ، در مقام دوست ، در مقام همکار ، در مقام رئیس ، در مقام ... )
    مدیریت یعنی درست انجام دادن امور . رهبری یعنی انجام دادن امور درست .
    شما باید کانون توجهتان اصول باشد نه کار نه تملک نه تفریح نه دوست نه دشمن نه مسجد نه خود نه همسر نه خانواده نه پول . اصول را فدای موارد دیگر نکنید چرا که در نهایت احساس خوشبختی نخواهید کرد .
    پس شعار رسالت شخصی خود را بنویسید .



    عادت 3 : نخست امور نخست را قرار دهید
    چه کاری برای موفقیتان بسیار مهم است ولی به آن نمی پردازید ؟
    هشتاد درصد نتایج حاصل بیست درصد از کار و فعالیت است .
    چهار نوع فعالیت وجود دارد :
    1- کارهای ضروری و اضطراری ( مثل بهرانها )
    2- کارهای ضروری و غیر اضطراری ( شناخت فرصتها – برنامه ریزی )
    3- کارهای غیر ضروری و اضطراری ( جلسات بی مورد – تلفنها )
    4- کارهای غیر ضروری و غیر اضطراری ( اتلاف وقت – تلویزیون – کارهای پیش پا افتاده )

    افراد موفق کسانی هستند که به امور دوم می پردازند . آنها هرگز مسایل را مورد توجه قرار نمی دهند بلکه ذهن را به فرصتها و راه حلها معطوف می دارند .
    نه گفتن به فعالیتهای دیگر مایه ای ندارد . بعضی کارها را به دیگران واگذار کنید .
    پس اوقات خود را به صورت هفتگی برنامه ریزی کنید

    عادت 4 : برنده / برنده بیاندیشید
    شش برداشت در مناسبات انسانی وجود دارد
    1- برنده / برنده
    2- برنده / بازنده
    3- بازنده / برنده
    4- بازنده / بازنده
    5- برنده
    6- برنده / برنده یا صرف نظر




    برنده / برنده در تمام جنبه های ارتباطی در صدد جذب منافع دو جانبه است .
    این سوال که چه کسی در زندگی مشترک شما برنده است ؟ پرسش مسخره ای بیش نیست . اگر هر دو نفر برنده نباشید ، هر دو بازنده اید .
    هرگز نباید در شرکتی که همه برای دستیابی به موفقیت نیاز به همکاری دارند بین همکاران رقابت برنده / بازنده برقرار شود .

    عادت 5 : نخست بخواهید بفهمید ، آنگاه جویای تفاهم باشید
    اغلب مردم با نیت پاسخ دادن ، به سخنان دیگران گوش می کنند و نه اینکه قصد درک آن را داشته باشند . همچنین عقاید ، احساسات و داوریهای خود را دخیل کرده و برای پاسخ به یکی از چهار روش زیر توسل می جوییم :
    1- ارزیابی : موافق انجام کاری یا مخالف
    2- بازجویی : سوال پیچ کردن مخاطب
    3- تحمیل پند و اندرز : نصایح حکیمانه خود را بر دیگران تحمیل می کنیم
    4- تعبیر و تفسیر : رفتار و انگیزه های دیگران را بر حسب رفتار و انگیزه های خود می سنجیم

    در بسیاری از مواقع برای تغییر وضعیت فرد نیازی به پند و اندرز و توصیه نیست . غالب مردم پس از اینکه مجالی برای ابراز احساسات بیابند مسائل خود را می شکافند و در نتیجه راه حلها خود آشکار می شوند .

    عادت 6 : نیروی جمعی ایجاد کنید
    برآیند نیروی جمعی از جمع تک تک نیروها بیشتر است .
    بها دادن به تفاوتها ( تفاوتهای ذهنی ، احساسی و روانی ) جوهره کار تیمی است .

    عادت 7 : اره را تیز کنید
    گاه که به عواقب عظیم ناشی از چیزهای کوچک می اندیشیم ، به این نتیجه می رسیم که اصولا هیچ چیز حقیری وجود ندارد .
    گاه دست از کار بکشید و در گفتار و رفتارمان درنگ و تامل کنیم . بازسازی باید در چهار بعد صورت گیرد :
    1- جسمانی ( ورزش ، تغذیه ، کنترل فشارها )
    2- ذهنی ( مطالعه ، تجسم ، برنامه ریزی ، نوشتن )
    3- معنوی ( تعیین ارزشها ، تعهد ، مطالعه و نیایش )
    4- عاطفی اجتماعی ( خدمت ، همدلی ، روحیه تیمی ، امنیت باطنی )


    نباید از اکتشاف باز ایستیم و غایت همه اکتشافهایمان رسیدن به همانجایی خواهد بود که از آن آغاز کرده ایم ، تا برای نخستین بار همان جا را بشناسیم .

    لینک دانلود کتاب برای علاقمندان
    http://ebook.veyq.ir/eBook-10850.aspx
    فایل های پیوست شده

  2. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (شنبه 10 دی 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.